Saturday, August 10, 2013

იაპონიაში, ახალმა 500კმ/სთ მაგნიტო-ლევიტაციურმა მატარებელმა პირველადი გამოცდა ჩააბარა


იაპონიის ცენტრალური სარკინიგზო კომპანიის (CentralJapan Railway Co.)ინჟინრებმა, თავისი უახლესი მაგნიტო-ლევიტაციური L0მატარებელის პირველადი გამოცდის ჩატარება დაიწყეს. განცხადებისთანახმად, ახალი ჩქაროსნული მატარებელის კომერციული დანერგვა დაიწყება2027 წელს. საბოლო გეგმით, მატარებელის 16 ვაგონს, ტოკიოდან( Tokyo) ნაგოაში(Nagoya), შეეძლება 1000 მგზავრის ერთდროული გადაყვანა (500კმ/სთ სიჩქარით), რაც მგზავრობისთვის საჭირო დროს 90წთ-დან 40წთ-მდე შეამცირებს.


პირველი გამოცდა მატარებელს ჩაუტარდა, იმისთვის რომ დარწმუნებულიყნენ მისი საიმედოობაში. მზიდი ნაწილი და 4 ვაგონი, რელსებზე გაატარეს  ავტომანქანების საშუალებით. ოფიციალურად, დარჩენილი ვაგონების გამოცდა იგეგმება სექტემბერში. ამგვარი სიფრთხილე, იმიტომ არის საჭირო, რომ მოძრაობისას მაგნიტო-ლევიტაციური მატარებელების მაგნიტებს ის ჰაერში აყავთ (ეს მკვეთრადამცირებ მატარებლის ბორბლების რელსებთან ხახუნს).

იაპონია გახლავთ პირველი ქვეყანარომელში დაინერგა მაგ.-ლევ.(maglev) ტიპის მატარებლები. იმ დროს, 1964 წელს, ისააშენეს ოლიმპიადის გამო. მატარებელით მაყურებლები გადაყავდათ 210 კმ/სთ სიჩქარით. მას შემდეგ ე.წ. ზეჩქაროსნული მატარებლები (bullet trains) თითქმის ყველა ტექნოლოგიურად განვითარებულმაქვეყანამ ააგო. ყველაზე სწრაგი მატარებლის წოდება მოიპოვა შანხაის (Shanghai, China) მაგ-ლევ მატარებელმა, რომელიც ანვითარებს 430კმ/სთ მაქსიმალურ სიჩქარეს. თუმცა ლიანადაგის სიგრძით გამოწვეულიშეზღუდვების გამო ჩინეთში ის ძირითადად მოძრაობს 240კმ/სთ სიჩქარით.
რაც ეხება ახალ მატარებელს,სავარაუდოთ მას სპეციალურად ააღებინეს 500კმ/სთ სიჩქარის   ნიშნული, რათა ენახათ შეძლებენ თუ არა სხვები იგივესიჩქარის დაძლევას.

იაპონია, განსაკუთრებული ქვეყანაა ჩქაროსნული მატარებლებისთვალსაზრისით. დღეისათვის, მისი 2250 კმ სიგრძის სარკინიგზო ქსელით მოძრაობის საშუალო სიჩქარეა320კმ/სთ.
ნაგოა (Nagoya, Japan), იაპონიის სიდიდით მესამე ქალაქია. ის, ტოკიოს დასავლეთით, 350კმმანძილზე მდებარეობს. გზის ამ მონაკვეთს ემსახურება ტოკიო შინკანსენის სარკინიგზო ხაზი (TokaidoShinkansen Line).
გეგმის თანახმად 2045წელს,სარკინიგზო ხაზი განევრცობა ოსაკამდე (Osaka) და მთავრობის ოფიციალური საბოლოო მიზანიაზეჩქაროსნულმა მატარებლებმა დააკავშირონ, ქვეყნის მთავარ კუნძულ ხონსიუს (Honshu) ყველა დიდი ქალაქი.

ახალ მატარებლი, 16 ვაგონით აღიჭურვება - ამას დაემატება, გარსედინი  ცხვირის მქონე წინა ვაგონი. თითოეული სამგზავრო ვაგონისსიგრძე იქნება 24.3 მ, რაც  , იმის მიუხედავად რომ ყოველ რიგში დამატებული იქნება ერთი დამატებითიადგილი, მგზავრებს მაინც მისცემს მეტ ადგილს, ტრადიციულ მატარებლებთან შედარებით.

გარსედინი- სპეციალური გეომეტრიული მოხაზულობაა, რომელიც მოძრაობისას უზრუნველყობს, სითხს ან აირის, წინააღმდეგობის შემცირებას. გარსედანი ფორმის სხეულს, ნაკადი გვერდებიდან უვლის, რაც უზნუველყოფს შემაფერხებელი ტურბულენტური გრიგალების მინიმალურ წარმოქმნას.

სტატიის ორიგინალი იხილეთ:

No comments:

Post a Comment